neljapäev, 12. mai 2016

Meie projekti "Diginädal koolis" kokkuvõte, õnnestumised ja raskused


Meie plaan oli korraldada koolis nn diginädal 2.- 6. mail. Väike kokkuvõte sellest:

 Planeeritud tegevus
 Tulemus
 Koolitus õpetajatele opiveeb.ee ja google draivi kasutamise kohta
 Õnnestus hästi, kahes grupis osales kokku ligi 40 õpetajat, so 70% õpetajatest
Iga õpetaja kasutab oma ainetunnis mingit digimeetodit ja reflekteerib oma tegevuse google draivi ühisdokumendis
 Õnnestus osaliselt.Ühisdokumenti ilmus 35 rida digitegevuste kirjeldusi. See on kindlasti vähem kui neid tegevusi reaalselt oli. Osa õpetajatest ilmselt ei reflekteerinud oma tegevusi, kas ajapuuduse, harjumatuse või google konto puudumise tõttu. Vaata tabelit:
https://goo.gl/ejKh5Z
 QR koodi mängude korraldamine
 Õnnestus hästi. Korraldati QR koodi mängud kehalise kasvatuse tundides (orienteerumine), kus läbiviijateks olis 9.kl. õpilased ja emadepäeva õhtul, kus olid kaasatud algklasside õpilased koos emadega
 Digiviktoriin õpilastele (ja õpetajatele) keskkonnas opiveeb.ee
Õnnestus rahuldavalt. Küsimusi oli 25 ja teemad nö "seinast seina". Vastata sai vaid ühe korra, kasutada võis mistahes infoallikaid. Vasats 112 õpilast ja 0 õpetajat, kuigi ka neil paluti osaleda. Õpetaja vist kardab eksimist palju rohkem kui õpilane.
 3D printeri demonstratsioon
Õnnestus hästi. 3D printer töötas terve päeva ja printis punase korvikese
 Digi- ja tehnoloogiaalased  videod kooli TS-s
 Õnnestus hästi. Kahel päeval näidati TV-s kooli fuajees digiteemalisi ja internetiturvalisese alaseid videofilme ja vabariiklikel Progetiigri ja Robomiku võistlustel auhinnalisi kohti saanud õpilaste poolt tehtud võistlustöid.
Lego  NXT ja EV3 robotite demostratsioonesinemised 
Õnnestus hästi. Kooli robootikaklubi VILEXODUS liikmed demonstreerisid oma joonejärgimise, linnaläbimise ja vabaklassi roboteid mõlemas õppehoones teistele õpilastele ja emadepäeva ka õhtul emadele.


Lego WeDo robotite töötuba emadepäeva õhtul
 Õnnestus hästi. Osales palju algklassiõpilasi koos emadega.



Probleemid ja raskused:
  • osa õpetajaid olid ettevõtmise suhtes suhteliselt passiivsed, ei võtnud osa oma digitegevuste reflekteerimiset. Arvatavalt kasutatakse õppetundides usi meetoid palju rohkem kui ühisdokumenti kirja pandi.
  • õpetajad ei osalenud üldse digiviktoriinile vastamisel. Ilmselt kardavad õpetajad eksida palju rohkem kui õpilased. 

Kommentaare ei ole:

Postita kommentaar